JAK BEZPIECZNIE ROBIĆ ZAKUPY W SIECI


Coraz większe zainteresowanie Polaków zakupami przez Internet nie przekłada się, niestety, na znajomość reguł korzystania z sieci.

Problemy wynikają zarówno z winy klientów jak i e-sklepów. Sporo klientów nie czyta regulaminów sprzedaży lub niewłaściwie interpretuje ich zapisy. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z faktu, że inne prawa przysługują im w przypadku zakupów dokonanych od przedsiębiorcy, w inne, jeśli kupują od innego konsumenta. W pierwszym przypadku można zwrócić nietrafiony zakup w ciągu 10 dni, w drugim – nie ma takiej możliwości.

Problemy związane ze sprzedażą internetową wynikają także z działań sprzedających. Potwierdza to również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wielokrotnie stwierdzał naruszenia przez sklepy internetowe zbiorowych interesów konsumentów. Sprzeczne z prawem działania przedsiębiorców polegają zwykle na braku pełnych i rzetelnych informacji, które powinien otrzymać klient.

10 przykazań dla kupujących w Internecie

  1. Sprawdź, co dokładnie kupujesz – musisz znać dokładnie parametry produktu i sposób jego użycia, w razie jakichkolwiek wątpliwości zwróć się o dodatkowe informacje.
  2. Dowiedz się, z kim zawierasz transakcję – musisz znać nie tylko wirtualny, ale również geograficzny adres sprzedawcy, czytaj komentarze o sprzedających na portalach aukcyjnych.
  3. Przeanalizuj warunki zakupu – regulamin sprzedaży, warunki dostawy, sprawdź, w jakim terminie dana oferta jest wiążąca.
  4. Zapytaj o wszelkie kwestie związane z płatnościami – całkowity koszt zakupu (razem z dostarczeniem towaru, podatkiem itd.), sposób zapłaty, walutę, w jakiej podano cenę (przy zakupach za granicą).
  5. Znajdź na stronie www informację, w jakim terminie i w jaki sposób można zwrócić towar – z zakupów w sklepach internetowych można, co do zasady zrezygnować w ciągu 10 dni.
  6. Zastanów się, zanim kupisz – nie każdy towar można zwrócić do sklepu (np. sprzedawcy z reguły nie przyjmują rozpakowanych płyt czy filmów, a także rzeczy kupionych na aukcjach).
  7. Sprawdź, czy możesz skorzystać z dodatkowych zabezpieczeń transakcji – np. ubezpieczenia albo z usługi sprawdzenia zawartości przesyłki przez odbiorcę (można rozpakować przesyłkę przed zapłaceniem za nią).
  8. Dowiedz się o tryb i miejsce składania reklamacji.
  9. Dbaj o bezpieczeństwo swoich kont internetowych – nie stosuj zbyt prostych haseł, używaj programów antywirusowych, wyloguj się z portalu aukcyjnego, jeśli korzystasz z kawiarenki internetowej.
  10. Zbieraj korespondencję i dokumentację związaną z zakupami – przyda się w razie sporu ze sprzedającym lub oszustwa w sieci.

Kontkat

Adres urzędu

Herb Powiatu Starostwo Powiatowe w Hajnówce

ikonka adresuul. Aleksego Zina 1,

 17-200 Hajnówka

telefon ikonka  Telefon: +48 85 682 27 18

 Faks: +48 85 682 42 20

email:

sekretariat@powiat.hajnowka.pl

Administrator strony email:

redakcja@powiat.hajnowka.pl

obraz imitujący zegar  Godziny pracy:

 poniedziałek - piątek: 7:30 - 15:30

Zapowiedzi

Zapraszamy na ferie w regionie

plakat

wykrzyknik.gif

 W najbliższy weekend:

 

KONCERT NOWOROCZNY, 20.01.2018

Spacer tematyczny "Skrzydlata zima", 20.01.2018

 

 

                     Więcej zapowiedzi